Nebojte se scelování

16/08/2016

Mnoho řidičů LeasePlanu se už při řešení problému s poškozeným čelním sklem setkalo s nabídkou na takzvané scelování. Jde o opravu skla bez nutnosti jeho demontáže. Obvykle je vše hotovo za třicet minut a řidič může spokojeně odjet

V čem přesně scelování spočívá?

Nejprve se místo poškození očistí a odstraní se veškeré nečistoty. Následně se pomocí podtlakové pumpy odsaje ze všech prasklinek vzduch a nahradí se speciální pryskyřicí. Ta se díky podtlaku dostane skutečně do všech mezírek, a zabrání tak jejich dalšímu rozšiřování. Nakonec se pomocí UV lampy nechá pryskyřice vytvrdnout a místo opravy se očistí a vyleští. Ve většině případů jsou praskliny po opravě téměř neviditelné. Současně dojde k obnovení původní pevnosti skla. Po provedení opravy zákazník vždy obdrží atestovou kartičku uznávanou stanicemi technické kontroly, policií i pojišťovnami. „Řidičům tedy po scelení autoskla nehrozí problém při silniční kontrole a mají jistotu, že vozidlo bez problémů projde i STK,“ vysvětluje manažer likvidace pojistných událostí LeasePlanu Michal Prokopec.

Hlavně neotálet

Jak vidno, scelování může být ideální variantou, jak vyřešit problém s poškozeným sklem. Důležité však je s opravou neotálet. „Česká klasika, tedy přes zimu jezdit a teprve na jaře nějak opravit, není v tomto případě nejvhodnější. V praxi platí, že čím dříve se poškození opraví, tím větší je šance na využití tohoto šetrného a finančně nenáročného způsobu opravy,“ konstatuje Michal Prokopec. Scelování však není možné aplikovat vždy. Z legislativních důvodů nelze tuto metodu použít, když se porušené místo nalézá v zorném poli řidiče, a z technologických důvodů tehdy, pokud je prasklina ve vzdálenosti do šesti centimetrů od okraje skla. Oprava metodou scelení není vhodná ani na praskliny větších rozměrů – scelovat se mohou jen poškození přibližně do velikosti dvoukorunové mince. Reference ze zahraničních poboček LeasePlanu říkají, že se touto metodou opravuje až čtvrtina všech poškozených čelních skel na vozech klientů.

Záruka po celou dobu leasingu

Ačkoli má LeasePlan se scelováním velmi dobré zkušenosti, i přes sebevětší snahu se v některých případech může stát, že klient nebude plně spokojen s konečným vzhledem opravovaného místa. Na skle může zůstat nepatrná stopa po opravě, byť v porovnání s klasickými nečistotami takřka neviditelná. Některým klientům by ale i tato zanedbatelná „piha na kráse“ mohla vadit. „I pro takovou situaci máme řešení,“ dodává Michal Prokopec, „naše pobočka totiž uzavřela dohodu s pojišťovnou i s partnery pro opravy autoskel, podle níž bude sklo následně vyměněno a předchozí oprava samozřejmě nebude účtována.“ Navíc – LeasePlan je přesvědčen o kvalitě svých partnerů pro opravy autoskel, a proto se s nimi dohodl na prodloužení záruky u těchto oprav až do konce leasingové smlouvy na dané vozidlo. „I proto můžeme scelování jenom doporučit. Zanedbatelná není ani finanční stránka věci. Scelování je pochopitelně významně méně nákladné než eventuální výměna skla. To má příznivý dopad na škodní průběh daného vozidla, ale i celé flotily konkrétního klienta. A není třeba dodávat, že škodní průběh hraje podstatnou roli při kalkulaci ceny pojištění. Doporučujeme proto všem klientům, aby scelování, pokud jim je doporučeno specialisty našich smluvních partnerů, využívali,“ říká Michal Prokopec.

Úvod NovinkaDetail